Days in Germany

Vi besluttede os for at tage en miniferie ned til det tyske. Det ville vi for at besøge min svigerfar + familie, handle ved grænsen og for at opleve lidt nyt. Vi har været i Flensborg i forbindelse med grænsehandlen, men byen har så meget andet at byde på. Flensborg er især kendt for sin lange gågade, sine stormagasiner og specialbutikker.

Vi tog afsted mandag. Vi kørte hele vejen, da det bedst kunne betale sig. Og så er det rart, at man kan gøre de stop, man vil undervejs uden, at man skal nå noget bestemt. Ved frokosttid kørte vi ind på McD, som ligger langs motorvejen. Da vi ankommer til Flensborg skinner solen, og temperaturen er skøn. Vi skulle bo på Hotel am Fjord inde i centrum. Hotellet ser flot ud udvendig, men det er indrettet meget standard. Vores værelse var pænt, men dog noget småt. Da vi havde tjekket ind på vores værelse, gik vi op i gågaden. Efter lidt shopping og hygge gik turen tilbage til hotellet, hvor den stod på afslapning på værelset. Om aftenen spiste vi på Steakhouse Argentina med min svigerfar og hans familie. Her fik vi gode steaks med bagt kartoffel og tilbehør. Jeg kan anbefale Steakhouse Argentina. Der var god kundeservice, maden og drikkevarerne kom relativt hurtigt, og alt smagte godt. Så dagen kom til at bestå af klargøring, køretur og hygge om aftenen.

Om tirsdagen var vejret rigtig godt hele dagen. Efter morgenmaden gik vi en tur langs havnen. Vi gik op til Röte Strässe, som er en gammel charmerende gade, som absolut er et besøg værd. Der er gamle huse, og mange små butikker og spisesteder. Vi gik ind i en gammel fin gyde, hvor der både ligger en restaurant og en specialbutik. Her ligger butikken Süßwaren Werkstatt, som sælger lækker håndlavet lakrids og chokolade. Vi måtte da også have en pose med "Lakridsmagi" med hjem. Det minder lidt om Lakrids by Bülow. Derefter ville vi have en kaffe på Plan B Kaffebar. Vi fik en iskaffe og en frappuccino. Der var god service, og drikkevarerne kom hurtigt. Ved frokosttid spiste vi på Hansens Brauerei, som ligger nede ved havnen. Det er et bryghus og en traditionel kro, der serverer varme, tyske retter. Vi handlede snacks og drikkevarer, som vi tog med tilbage til hotellet. Det er altid lidt sjovt at kigge i supermarkeder i andre lande. Om aftenen gik vi ud og spiste på Die Weinstube im Krusehof. Her får man både ultralækker Flammkuchen, hygge og nostalgisk/rustik indretning. Jeg kan klart anbefale restauranten. Der var rigtig god kundeservice, og maden smagte virkelig godt. Det var en hel oplevelse i sig selv.

Onsdag spiste vi morgenmad på Lykke Café og Bar. Det er en moderne og hyggelig café. Vi fik en bowl og en grød. Vi mødtes med min svigerfar og kørte til Neumünster Designer Outlet, hvor vi tilbragte nogle timer. Det blev da også til lidt shopping for os alle tre. Jeg købte et par jeans fra Levi's og to bluser fra Marc O' Polo. Jeg er meget tilfreds med mine køb. Om aftenen købte vi lækker mad fra en lokal kinesiske restaurant, som ligger på gågaden. Vi spiste hjemme hos familien, og senere stod resten af aftenen på afslapning og seriehygge på værelset.

Torsdag havde vi besluttet os for at gå en sidste tur i gågaden. Efter morgenmaden pakkede vi vores ting og kørte ind mod grænsebutikkerne. Da vi havde handlet ind, kørte vi den lange tur hjem til DK igen.

Det var en rigtig god miniferie. Det var dejligt at se familien igen, vi fik gået mange skridt, og man må sige, at vejret var med os alle fire dage.