10 Things

Lad mig lige pointere, at jeg elsker mit arbejde og, at kunder betyder alt for butikker. Men arbejdet med kundeservice betyder både op- og nedture. Kunden har altid ret. Men nogle kunder har desværre en negativ attitude eller fået det forkerte ben ud af sengen. Vi er altid professionelle. Kundeservice er skønt, når der er smil, jokes, kommentarer eller en lille snak. Jeg tænkte, at jeg ville komme med ti bemærkninger, som jeg har hørt kunder sige på mit job:

”Mine hænder bliver ødelagt af al den sprit” Som forklaring på, at hun ikke ville spritte sine hænder af inden, hun gik ind i prøverummet.

”Sikke besværligt med alt det tøj hva'?" Hvad svarer man lige til det, når kunden selv venter på at prøve tøj.

”Der er ikke pris på, hvad koster de?” Hvor jeg tager prismærket frem i varen og svarer kunden, hvad der står på mærket.

“Arbejder du her?” Nej da! Jeg står skam bare her og binder bindebåndene på alle kjolerne for sjov.

“Vil/kan du hænge dem her på bøjle, det er du sikkert meget bedre til end mig” Så svært er det heller ikke, at bøjle bukser op.

“Lukker I nu?” Ja, klokken er 19.00 (hvilket er vores lukketid), som du kan se står ved indgangen. Gitteret er ikke rullet halvt ned for sjov.

“Hvad er blusen lavet af?" Jeg kigger lige i vaskemærket, som du også kunne have gjort.

"Så skal jeg lige bede om dit fulde navn...", hvorefter kunden svarer: "Mit fulde navn? når jeg er fuld?"

"Vil du købe en pose med?”, Kunder, der taler i telefon ved kassen er lidt svære at ekspedere.

"Så skal jeg bede om 200 kr.", hvorefter kunden svarer: "Men der stod 100 kr. ovre på skiltet" Nej, det gør der ikke. Der står FRA 100 kr. på udsalgsskiltet. Man skal altid læse det med småt.

Synes godt om

Kommentarer